Czekaj…

Jak wygląda kontrakt terapeutyczny?

Zapraszam Was do zapoznania się z kontraktem psychoterapeutycznym. Najczęściej zawieram go ustnie, a czasem pisemnie zależnie od potrzeb. Pomyślałam sobie, że może chcielibyście się z nim zapoznać, zanim rozpoczniemy współpracę 🙂

 

Kontrakt psychoterapeutyczny:

  1. Psychoterapia jest prowadzona w kierunku skoncentrowanym na rozwiązaniu, co oznacza, że na początku ustalamy cel i w trakcie kolejnych sesji go realizujemy. Oparta jest głównie na rozmowie, zadawaniu pytań przez Terapeutkę, poszukiwaniu odpowiedzi przez Klienta/Klientkę. Psychoterapeutka w odpowiedzi na potrzeby Klienta/Klientki stosuje również inne techniki, zawsze za jego zgodą.
  2. Psychoterapeutka zobowiązuje się do zachowania tajemnicy dotyczącej wszystkich informacji uzyskanych od Klienta/Klientki w czasie terapii oraz tego, że korzysta z terapii. Wyjątkiem jest sytuacja zagrożenia życia lub zdrowia Klienta/Klientki lub osób trzecich, albo sytuacje określone prawem. Współpracując z innymi specjalistami leczącymi Klienta/Klientkę (np. psychiatrą), psychoterapeutka udostępnia tylko niezbędne informacje, a ich przekazanie odbywa się za jego/jej wiedzą.
  3. Psychoterapeutka korzysta z superwizji grupowej i indywidualnej, z zachowaniem zasady dyskrecji.
  4. W trakcie sesji Psychoterapeutka robi notatki, które są przechowywane w gabinecie, w szafce zamykanej na klucz.
  5. Sesje odbywają się zwyczajowo co dwa tygodnie, z możliwością zwiększenia ich częstotliwości lub zmniejszenia.
  6. Czas trwania sesji:
  • Sesja psychoterapii indywidualnej trwa 50 min.
  • Sesja psychoterapii par trwa 80 min.
  1. Sesje zaczynamy punktualnie, o wcześniej umówionej godzinie. W sytuacji spóźnienia Klienta/Klientki, sesja nie jest przedłużana, a Klient/Klientka płaci za całą sesję.
  2. Spotkania odbywają się:
  • w Łodzi w lokalu nr 31 przy ul. Paderewskiego 25
  • on-line
  1. W dniu spotkania lub dzień wcześniej Psychoterapeutka wysyła sms z zapytaniem o obecność na sesji. Klient/klientka zobowiązuje się na niego odpowiedzieć, tak szybko, jak to możliwe.
  2. Odwoływanie sesji – informację o ewentualnym odwołaniu sesji przekazujemy sobie tak szybko jak to możliwe, nie czekając na dzień, kiedy sesja ma się odbyć.
  3. Kontakt między sesjami:
  • dotyczy informowania siebie o potrzebie odwołania sesji,
  • nagłej sytuacji wymagającej rozmowy,
  • potwierdzenia obecności na sesji.
  1. Nie kontaktujemy się (w ramach możliwości) w weekendy i święta.
  2. Preferowany kontakt ze strony Psychoterapeutki to SMS z możliwością oddzwonienia na prośbę Klienta/Klientki. Preferowany kontakt ze strony Klienta/Klientki to ………………

14.Płatność za sesje:

  • Psychoterapia indywidualna – 120 zł
  • Psychoterapia par – 150 zł
  1. Płatność za sesję w gabinecie Klient/Klientka dokonuje po jej zakończeniu (gotówka, bezgotówkowo).
  2. Płatność za sesję on-line Klient/Klientka dokonuje przed rozpoczęciem sesji przelewem na konto.
  3. Na sesję przychodzimy trzeźwi, nie będąc pod wpływem substancji psychoaktywnych.

Do zobaczenia 🙂

Możliwość komentowania została wyłączona.